EENVOUD-sessie
Creëer ruimte voor geluk! 

Wat is een EENVOUD-sessie?

Een EENVOUD-sessie is

  • een opruimsessie van (minimum) 3 uur
  • waarbij we samen aan de slag gaan
  • om 1 ruimte bij je thuis helemaal aan te pakken.  

Wat mag je verwachten?

  • Ik steek mee de handen uit de mouwen. We gaan samen aan de slag! 
  • Ik ondersteun je in het beslissen van wat blijft en wat weg kan. De beslissing neem je zelf, ik stel je gewoon de 'juiste' vragen. 
  • Wat blijft gaan we organiseren volgens jouw ruimte en gewoontes. 
  • Je krijgt de beste tips om duurzame routines te ontwikkelen die je ruimte op orde houden.
  • Ook na de sessie kan je bij mij terecht voor vragen en extra tips. 

    Voor wie is een EENVOUD-sessie?

    Een EENVOUD-sessie is voor jou als je...

    • de rommel in huis écht duurzaam wil aanpakken, zodat je niet telkens opnieuw moet beginnen. 
    • je van je huis een plek wil maken waar het leuk vertoeven is en waar je tot rust kan komen
    • je letterlijk en figuurlijk ruimte wil maken om te leven, te spelen, te ontspannen. 
    • je minder volle to-do-lijstjes wil, zodat er ook meer rust & ruimte komt in je hoofd. 
    • je jouw huishouden eenvoudiger wil maken, zodat het minder tijd en energie in beslag neemt. 
    • je meer energie wil overhouden op het eind van de dag of werkweek, zodat je met je kinderen iets leuks kan doen. 
    • je tijd wil vrijmaken voor jezelf en wat jij belangrijk vindt. 

    Is dat wat je al die tijd naar verlangde? Dan is EENVOUD écht voor jou! 

      Plan hier je sessie in!

        Wat is het resultaat?

        • Na de opruimsessie zijn je kasten en lades overzichtelijk ingedeeld. 

        • Elk voorwerp heeft een logische plek gekregen, waardoor je sneller spullen kunt vinden.  

        • Spullen die geen waarde toevoegen aan je leven zijn weg. Dat zorgt voor meer adem- en leefruimte! 

        • De ruimte in je huis is efficiënter benut en straals meer rust uit.

        • Je huis is makkelijker schoon te maken. 

        • Je huishouden neemt minder tijd in beslag!

        • Door fysiek te gaan opruimen, ervaar je ook meer mentale helderheid. Je voelt je lichter en ontspannen. 

        • Je leerde de vaardigheden om de nieuw gecreëerde rust te behouden en toekomstige chaos te voorkomen.

        • Je hebt nieuwe inzichten opgedaan over het organiseren en onderhouden van een opgeruimde leefomgeving. Dat biedt wat langdurige voordelen voor heel het gezin! 

        Dit zeggen mijn klanten: 

        Met 3 kleine boys in huis en kasten die je soms niet wilt opentrekken, kwam Merel als geroepen! Deze twee sessies brachten zoveel rust! Ze waren de ideale basis om nu zelf aan de slag te gaan in de rest van het huis.
        Orde in het huis, brengt duidelijk ook orde/rust in het hoofd!

        Ellen

        Over een EENVOUDSESSIE

        Samen met Merel transformeerde ik in slechts drie uur mijn chaotische logeerkamer naar een nette, overzichtelijke ruimte. Haar methode van zorgvuldige selectie hielp mij te bepalen wat belangrijk is om te houden en wat beter weg te gooien/geven. Net wat ik nodig had met een verhuis in het vooruitzicht! 

        Stijn

        Over een EENVOUDSESSIE

        Een opruimsessie met Merel is ordenen, keuzes maken, je bij de les houden, efficiëntie ten top, ...
        Door een duidelijkere structuur in de kasten is de kamer, maar ook mijn hoofd, opgeklaard!
        En het was ondertussen nog gezellig ook.

        Lize

        Over een EENVOUDSESSIE

        Hoe gaan we te werk? 

        Intake en vrijblijvende offerte.

        Een eerste kennismaking is telefonisch of online.

        Lijkt een samenwerking jou een goed idee, dan plannen we een intakegesprek in bij je thuis. 

        Tijdens een intakegesprek gaan we je opruimnood bepalen. We kijken waar de pijnpunten liggen in huis, waar je op botst in je huishouden en wat jouw ideale situatie zou kunnen zijn. 

        We bekijken de ruimtes in je huis en beslissen welke we eerst aanpakken. Op basis daarvan maak ik een plan van aanpak. Dit krijg je via mail, samen met een vrijblijvende offerte.

        Je kan nog steeds beslissen om geen verdere samenwerking op te starten. Beslis je om samen aan de slag te gaan, dan plannen we je sessie(s) in. 

        De sessie(s)

        Ik kom bij jou thuis en we gaan samen aan de slag!
        We ontspullen en organiseren je ruimte. 

        Ontspullen, opruimen en organiseren is intensief. Normaal werken we in sessies van 3 uur, maar dat kan uiteraard worden aangepast. Ik hou altijd rekening met je gezinssituatie en je draagkracht. We kijken wat voor jou werkt, op jouw tempo.

        Het aantal sessies dat we nodig hebben hangt af van de grootte van de ruimtes, de hoeveelheid spullen, de snelheid waarmee je beslissingen kunt nemen en de mate waarin je zelfstandig aan de slag wil en kan gaan.

        Hoeveel sessies je ook kiest, je zal altijd onmiddellijk resultaat zien!

        Opvolging

        Na elke sessie is er – indien gewenst- een digitaal opvolgmoment, als extra duwtje in de rug.

        Aan het einde van het traject krijg je een overzicht van jouw traject en tips voor het makkelijk onderhouden van je opgeruimde ruimtes op lange termijn.

        Wil je na afsluit van het traject nog extra opvolging? Dan maken we samen een planning op.

          Praktisch

          Hoeveel kost een EENVOUD-sessie? 

          Intakegesprek - 60 tot 90 min - 65 euro*
          Boek je effectief een EENVOUD-sessie, dan wordt de 65 euro van het intakegesprek in mindering gebracht.

          EENVOUD-sessie - 3 uur - 195 euro*

          Steeds inbegrepen:

          • Meenemen van spullen voor donatie indien gewenst.
          • Opvolggesprek (online of telefonisch).

          Bij het boeken van meerdere sessies krijg je korting:

          • Vanaf 6 uur: 60 euro/uur*
          • Vanaf 9 uur: 55 euro/uur*

          *Bovenvermelde prijzen zijn exclusief verplaatsingskosten.
          Verplaatsing gratis tot 10 km, daarna aan 40 cent/km vanuit H
          arelbeke.

          *Kleine onderneming onderworpen aan de vrijstellingsregeling. BTW niet toepasselijk.

            Twijfel je nog?


            Of wil je meer info over mijn werkwijze en met wat ik je exact kan helpen in je huis? 
            Boek dan eerst een gratis KICKSTART!

            FAQ

            Waarom zou je mijn hulp vragen?

            Iedereen kan toch opruimen? Helaas... écht opruimen moet je leren. En dat kan je het best als iemand met expertise jou de kneepjes van het vak leert. Je leerde toch ook niet zwemmen op je eentje? 

            • Weet je niet waar beginnen? Ik geef je de spreekwoordelijke 'schop onder je kont' en bepaal samen met jou het beste startpunt. 
            • Ik motiveer je tijdens het proces en steek mee de handen uit de mouwen. Met twee gaat het sneller en is het ook gewoon gezelliger! 
            • Ik leer je de juiste vragen stellen die je helpen bij het beslissen of iets blijft of weggaat. Ik dwing je nooit om iets weg te doen. Jij beslist over elk item, ik geen enkel advies! 
            • Ik teken voor jou een stappenplan uit zodat je zelf ook aan de slag kan. Wat wil je nu aanpakken en wat later? Hoe deel je een grote klus op in haalbare stappen? 
            • Ik geef je tips om resultaat te behalen én te behouden op lange termijn. 
            • Ik train je in bewuster omgaan met je spullen en bewuste keuzes maken. 

            Ik heb het moeilijk met dingen weggooien, wat nu?

            Het doel van opruimen is niet 'zoveel mogelijk weggooien'. Ik verplicht je nooit om van iets afscheid te nemen. De beslissing ligt ALTIJD bij jou! 

            Het doel is wel om een georganiseerde en opgeruimde ruimte te creëren, waar je goed voelt en waar je plezier kan beleven. En die hoeft ook echt niet Instagram-waardig te zijn...

            • We gaan sorteren en selecteren.
            • We houden wat je nog gebruikt, wat van betekenis is voor jou of wat je gewoon mooi vindt. 
            • Ik ondersteun je in het loslaten van items die aanvoelen als balast of zaken die je nooit gebruikt maar om een of andere reden toch hebt bijgehouden. 
            • Wat overblijft krijgt een vaste en logische plek. Een plek die ervoor zorgt dat je huishouden en leven in 'flow' komt.  

            Wat met de spullen die ik weg doe?

            We bekijken wat kan worden gerecycled, gedoneerd of weggegooid. Als je dat wil, neem ik de spullen voor je mee en zet ik ze af bij de kringwinkel of een goed doel. 
            Zo ben jij onmiddellijk van je spullen af en kan je van een welverdiende kop koffie/thee genieten. 

            Ik schaam me echt, ik vind het moeilijk om mijn huis voor je open te stellen. 

            Ik ben er om je te ondersteunen, niet om over je situatie te oordelen. Ik kom bij je lang met respect voor jou en je privacy. Het is voor veel mensen niet makkelijk om hulp te vragen, dus ik bewonder je moed om het wel te doen. Laten we samen stap voor stap de weg wandelen naar meer eenvoud. Het zal je enorm opluchten, beloofd!